Kurumsal Şirket Maili Açma: Kurumsal E-Posta Nasıl Açılır? - KURGU GÜCÜ | Bilginin İnternetteki Adresi

Son Konular

24 Eylül 2020 Perşembe

Kurumsal Şirket Maili Açma: Kurumsal E-Posta Nasıl Açılır?

Kurumsal Şirket Maili Açma: Kurumsal E-Posta Nasıl Açılır?
Kurumsal Şirket Maili Açma: Kurumsal E-Posta Nasıl Açılır?

Şirket maili açmak
aslında her ne kadar karmaşık bir şey olarak görünüyor olsa da kurumsal e-posta adresi açmak aslında bazı basit adımlar atarak kolayca yapabileceğiniz bir işlem diyebiliriz. O zaman gelin birlikte kurumsal şirket maili nasıl açılır onu konumuzda adım adım anlatalım.

Öncelikle şunu belirtmeliyim ki, bir şirket için 'itibar' her zaman en önemli noktalardan bir tanesidir. Şirketi geçtim genel olarak hayatımızda itibar oldukça önemli hususlardan bir tanesidir. Bu şirketler için de oldukça önem arz eder. İşte bu nedenle kurumsal bir şirketin hotmail.com, gmail.com ve yahoo.com gibi adresler kullanması şirketin itibar kazanması açısında sıkıntı yaratacaktır. Çünkü insanlar karşısındaki şirketin profesyonel bir iş yaptığını görmek ister. Özellikle şirket, mail ile oldukça işlem yapıyorsa bu olmazsa olmaz bir durumdur.


Bir şirket marka bilinirliğini ne kadar üst düzeye çıkarırsa o kadar daha çok itibar kazanır. Pazarlamada bu tür durumlar temel kurallardan biri diyebiliriz. İşte potansiyel müşterilerin akıllarında yer edinebilmek adına kurumsal mail açmak oldukça önemlidir.

Kurumsal Şirket Maili Nedir?

Kurumsal mail kavramını bilmeyenler için kısaca anlatalım. Kurumsal şirket maili basit manasıyla şirketinizin/firmanızın adının mailde yer alması diyebiliriz. Mailde yer alması demekte şu değildir: sirketadiniz@hotmail.com, mailde yer alması demek şudur; iletisim@sirketadiniz.com veya destek@sirketadiniz.com şeklinde olması durumuna kurumsal şirket maili adı verilir.

Şirket Maili Açma: Kurumsal Şirket Maili Nasıl Açılır?

Kurumsal mail açabilmek için sizlere iki yol sunacağım. Hangisi aklınıza yatarsa adımları izleyerek şirket maili açmış olacaksınız.

Domainle Kurumsal Şirket Maili Açmak

  • İlk yapmanız gerek bir alan adı yani domain satın almak olacak. Bunu alan adı satışı yapan birçok yerden alabilirsiniz. Örnek verecek olursak, www.kurgücü.com. Alan adını aldığınız zaman her sene ortalama 70 TL civarında bir miktar öderseniz.
  • Alan adı aldıktan sonra yine alan adı aldığınız yerden hosting yani depolama alanı almanız gerekecek. Peki hosting nedir? bilmiyorsanız buraya tıklayarak bilgi alabilirsiniz.Hosting fiyatları ise depolama alanının boyutuna göre değişiklik gösterebilir. Sizin ihtiyacınıza göre hosting paketini seçin.
  • Hosting paketini seçtikten sonra hostingi alırken bir de e-posta paketi alın ve bütün ayarlamaları yaptıktan sonra da artık şirket mailinizi kullanmaya başlayabilirsiniz. Bazı hosting paketlerinde kurumsal şirket maili ücretsiz olarak sunulabiliyor, o nedenle uygun seçim yaparak ücretsiz bir şekilde de alım gerçekleştirebilirsiniz.


Olur da benim alan adı ya da hosting gibi konular hakkında bilgim yok diyorsanız, işi bilin birilerine danışarak yapmanız sizin için daha sağlıklı olacaktır.

Google G Suite İle Şirket Maili Açmak

Bu yöntem ile de kurumsal e-posta açma şansınız mevcut. Kurumsal şirket e-posta adresini G Suite ile Gmail gibi kullanabiliyorsunuz. G Suite sizlere şirket maili için tam tamına 30 GB depolama alanı sunuyor. Bu depolama alanıyla birlikte hem Microsoft Outlook ve beraberinde diğer e-posta seçenekleriyle uyumlu bir yönetim sunuyor. Bir de en güzel yanı da şirket e-posta adresinizi mobil cihazlar ile de kullanabiliyorsunuz.

G Suite kayıt olduktan sonra, kurumsal e-posta adresi, Google Takvim, Google Gruplar, Google Talk ve Google Dökümanlar gibi özellikleri de kullanma fırsatınız olacak.
  • İlk olarak buraya tıklayarak G Suite sitesine gidin.
  • Açılan sayfada kendinize bir hesap açın. ( Ayrıca Ücretsiz Test Edin seçeneği ile de test etme fırsatınız bulunuyor)
  • Başvurduktan sonra sizin istediğiniz e-posta adresinin uzantısının gerçekten sizin olup olmadığını kontrol etmek adına size hosting tarafından Mx kaydı yapmanız gerektiği belirtilecek.
  • Mx kaydı oluşturabilmeniz için gerekli olan tüm bilgiler size Google tarafınca gönderilecek.
  • Bu işlemler tamamlandıktan sonra artık sizinde bir kurumsal e-posta adresiniz olacak.

Bütün gerekli işlemlerin bitmesinin ardından Google Yönetim alanından Users(Kullanıcılar) sekmesinden ekip arkadaşlarınız için e-posta adresleri oluşturma imkanınız, var olan kullanıcıları görebilme, yetki ve izinleri de düzenleme fırsatınız bulunuyor. Her kullanıcı başına 30 GB'lık depolama alanı vardır.
Her oluşturulan kullanıcı için 5$ ile 10$ arasında aylık ücret ödemeniz gerekir. Daha fazla bilgi için buraya tıklayabilirsiniz.

Şirket maili açmak için nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini dilimiz döndüğü elimizin yazdığı kadarıyla sizlere aktarmaya çalıştık. Kurumsal e-posta nasıl açılır sorusunun cevabını verdiğimizi düşünüyoruz. Olur da kafanıza takılan sorular olursa yorum olarak konumuzun altından sorabilirsiniz.

İlgili Konular

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bilgi Paylaştıkça Çoğalır. Sende Yorumunu Yap, Bilgini ve Fikrini Paylaş. Yapacağınız her yorumdan yorumu yapan kişinin sorumlu olduğunu bilerek yorum yapınız.

NOT: Yorumlarınız Onaydan Geçerek Yayınlanmaktadır!

Her gün Film incelemeleri, SEO ipuçları, Teknoloji ve bilim gibi daha birçok konuda bilgi sunduğumuz Kurgu Gücü sosyal medya hesaplarını takip ederek sitemiz üzerinde paylaşılan bütün bilgilerden daha hızlı haberdar olabilirsiniz. Sosyal medya adreslerimiz: Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin, Pinterest..