Bugün konumuzda sizlere ADSL kablosunu dış hattan gelen kabloya nasıl bağlayabilirim ? sorusunun yanıtı vereceğiz. ADSL sizin direk İnternete bağlanmanızı sağlayan kaynaktır ve modeminize takılması gerekmektedir. Yani dış hattın bağlantısını sizin modeminize taşıyan sistemdir diyebiliriz. Modeminizde ADSL kablosu takılı değilse modeminizin hiçbir anlamı olmayacaktır. Aynı şekilde modeminizde DSL ışığı yanmıyorsa da İnternete bağlanma gibi bir şansınız olmayacaktır. Peki ADSL kablosunu dış hattan gelen kabloya nasıl bağlayabilirim ? diye merak edenler için kısaca hangi renkleri birbirine bağlayacağınızı sizlere anlatalım.
ADSL Dışarıdan Gelen Kablo Renkleri = Mavi - Beyaz
ADSL Evin İçinde Olan Kablo Renkler = Yeşil - Kırmızı
İlk olara size dış hattan gelen kablodan mavi ve beyaz kablolar olacaktır. Modeme takacağınız evin içindeki kablo da ise yeşil ile kırmızı renkte kablo ucu olacaktır. Bu kabloların ucunu soyun ardında dışarıdaki hattan gelen mavi kabloyu evin içindeki yeşil kabloyla birbirine bağlayan, daha sonra ise diğer dışarıdan gelen beyaz kablo ile evin içindeki kırmızı kabloyu bağlayın. Sonra onları güzelce elektrik bandıyla bantlayın ve sarın. Ardından modemde bulunan ADSL girişinin olduğu yere jakı takın. Modeme bakın ve DSL ışığınız yanıyorsa işleminiz tamamlanmış demektir.
İlginizi Çekebilir = DNS Nasıl Değiştirilir ? Resimli Anlatım
Bu anlattığımız konu telefonsuz internet için anlatılmıştır. Telefonla internet pek tercih edilmiyor artık. Sonuçta ev telefonu kullanmayan oldukça fazla insan olduğu için artık telefonsuz internet herkese daha cazip geliyor. Sonuçta teknoloji gelişiyor ve bazı nimetlerden de yararlanmadan olmuyor.
Konumuzu kısaca bu şekilde anlattık. Sizler de kurgücü sitemizi sürekli takipte kalarak her gün yeni bilgiler edebilirsiniz. Kurgu Gücü en iyi en yeni bilgi siteniz.
Yaptım aynısını fakat bir sonuç alamadım
YanıtlaSilO zaman yetkili servisle görüşmenizi tavsiye ederiz. Farklı bir sistem olabilir.
SilDışardan gelen adsl kablosuna modeme yetişmediği için ek kablo bağladım(maviyi beyaza beyazı maviye)bunu yapmamın sebebi internetin sürekli dalgalanması iyi çekmemesi yani ters bağlandığım halde daha iyi performans aldım. Acaba modemin arkasındaki jak ta aynı mı takılmıştı ondan mı düzelme oldu diye düşünüyorum.(mavi maviye beyaz beyaza bağlıyken internet çok kötüydü.)
YanıtlaSilMuhtemelen dediğiniz gibi bağlantının geldiği yerde kabloları ters bağladıkları için sizinde ters bağlamanız daha iyi sonuç vermiş olacaktır. Çünkü önemli olan nokta burada bağlantının yapıldığı yerde bulunan renkler. Oradaki renklere göre modem kısmında da aynı renkleri ayarlamak internet hızınızı da daha iyi yönde etkileyecek.
SilKırmızı ile kırmızı yi bagladim internet oldu sikinti varmi
YanıtlaSilİnternet hızında yavaşlama olabilir, yine de bir süre deneyin
SilHocam evin icindeki kablo kırmizi vr beyaz ne dışardan gelen kablo ise mavi ile beyaz hangi rengi hangisine takmalıyım ?
YanıtlaSilHocam tek tek deneyin, hangisi internet hızınızı arttırıyorsa o şekilde takın..
SilTürktelekom ekibi turuncu ile maviyi bağladı ve internet var siz neden farklı kablolar söylediniz dış hattan gelen siyah kabloya beyaz kabloyu taktı ve o kablodaki mavi ile turuncuyu jakla yaptı oldu
YanıtlaSilÖncelikle sitemizi ziyaret edip yorum yaparak zaman harcadığınız için teşekkür ederiz. Bazı durumlarda değişiklik gösterebiliyor. Çünkü internet ekibinden gelenler bazen farklı renkte kablo takabiliyor. Ya da o ağdan gelen kablo renkleri daha önceden farklı olabiliyor. Bizim verdiğimiz bilgiler genel olması gerekendir. Tabi istisnai durumlar elbette olabilmektedir.
SilMerhaba bina girişindeki internet trafosunda hangi numara veya bölüm veya kablo renkleri bana ait bilemiyorum nasıl bulurum? Sanırım bağlantım kopuk 27/09/2020 den beri İnternetim yok Türk Telekom müşteri hizmetlerini 50 sefer aradım bir türlü gelip bakmadilar kafayı yiyeceğim yardımcı olursanız sevinirim
YanıtlaSilMerhaba bina girişindeki internet trafosunda hangi numara veya bölüm veya kablo renkleri bana ait bilemiyorum nasıl bulurum? Sanırım bağlantım kopuk 27/09/2020 den beri İnternetim yok Türk Telekom müşteri hizmetlerini 50 sefer aradım bir türlü gelip bakmadilar kafayı yiyeceğim yardımcı olursanız sevinirim
YanıtlaSilÖncelikle yorumunuz için teşekkürler.
SilAdem Bey bu gibi durumlarda evinizden trafoya giden internet kablosunu takip etmek ilk yöntem olacaktır. O kabloyu evinizden trafoya kadar takip ettiğinizde zaten trafoda nereye bağlı olduğunu görebilirsiniz.
Merhabalar benim modemin ışığı 2 tane yanıyor dal ve internet ışığı yanmıyor ne yapmalıyım
YanıtlaSilÖncellikle sitemizi ziyaret edip yorum yazdığınız için teşekkür ederiz.
SilDsl ışığı yanmadığı için internet ışığının yanmaması normaldir. Kablolarınız doğru bir şekilde bağlıysa sorun internet sağlayıcı firmanızda olabilir. Arayıp durumunuzu belirtin ve arıza kaydı oluşturun. Eğer kablolarınız bağlı değilse doğru bir şekilde bağlayın ve modeminizi önce power tuşundan kapatın ve fişini çekin. 15 saniye kadar bekleyin. Fişi geri takıp power tuşuna basın. Eğer yine gelmiyorsa dediğimiz gibi müşteri hizmetlerini arayıp arıza kaydı oluşturun.
Merhabalar dolabımızın arkasında kalan giriş dolap çekilince koptu ve hangisi hangisine bağlanacak bilmiyorum. Dıştan gelen 5 renkli kablo var (beyaz, mavi, siyah, turuncu ve kırmızı), dsl kablosuda (yeşil ve kırmızı). Baktığım zaman mavi siyah beyazda hiç işlem göremedim sadece turuncu ve kırmızı kablolarda bantlama izi bulunmakta. Dsl renklerini hangisine bağlamam gerekir acaba yardımcı olabilir misiniz. Bugün kuruluma gelecekler onlar bakmıyormuş bu işleme
YanıtlaSildışarıdan gelen mavi kabloyu yeşile, dışarıdan gelen beyaz kabloyu da kırmızıya bağlayarak deneyiniz. Muhtemelen olması gereken seçenekler bunlardır.
SilEğer olmazsa kuruluma gelen arkadaşlar normalde bakmıyor olabilir ama rica ederseniz sizi kırmayacaklarını düşnüyorum.
Merhabalar iyi günler panel deki renkler turuncu ve beyaz
YanıtlaSilDış hat kablo renkleri kahverengi gri bunları her türlü kombinasyonda bağladım faket dsl ve İnternet ışığım hala yanmıyor ne yapabilirim
Modeminizden kaynaklanan bir sorun olabilir. O nedenle modeminize reset atıp yeniden deneyebilirsiniz. O da olmazsa son çare olarak müşteri hizmetlerinden arıza kaydı oluşturmak kalacaktır.
SilMerhaba iyi günler benim evdeki kabloların biri beyaz biri kırmızı diş tan gelen 7 8 tane kablo var fakat beyaz beyaza bagli kırmızı kırmızıya internet çok kötü altyapıdan mi kaynaklıdır yoksa kablolar mi yanlış bağlı
YanıtlaSilSaglayıcı öyle girmiş baglamış olabilir. İnternetinizde yavaşlık varsa bu firmadan kaynaklı olabilir. Çünkü son zamanlarda herkese internet yavaşlıgından müzdarip durumda. Kablolarla oynamak yerini müşteri hizmetiyle iletişim kurup internetinizin yavaş oldugunu belirtmeniz olacaktır.
SilMerhaba, dışardan gelen kablolar beyaz sarı yeşil mavi ve şeffaf modemden gelenler ise yeşil ve kırmızı hangilerini bağlamam gerekir bilginiz var mı
YanıtlaSilBu ikilemde konumuzda da belirttiğimiz üzere mavi ile yeşil kabloyu, beyaz ile de kırmızı kabloyu bağladığınızda sorun çözülüyor olması gerek. Eğer olmuyorsa dış hattan hangi kablonun bağlantı sağladığını öğrenmeniz gerekiyor.
SilMerhaba, dışarıdan mavi ve beyaz adsl kablomda ise kırmızı beyaz ve siyah renkler var ne yapmam gerekiyor?
YanıtlaSilbeyazı kırmızıya maviyi de siyaha bağlayarak deneyiniz.
YanıtlaSilMerhaba bende dışarıdan gelen kabloda 3 renk var mavi beyaz kahverengi dls kablomda yeşil kırmızı var nasıl yapılır teşekkürler
YanıtlaSilmaviyi yeşile bağlayıp beyazı da kırmızıya bağlayın. Olmazsa maviyi yeşile kahverengiyi de kırmızıya bağlayarak deneyiniz.
Silİyi günler. Ben modemi dediğiniz gibi taktım oldu . İnternet var Fakat Twitter ve letgo gibi bazı sitelere girmiyor. Sizce neden olabilir ?
YanıtlaSilMuhtemelen tarayıcı geçmişinizi veya çerezleri temizlemediğinizden kaynaklıdır. Farklı bir tarayıcıdan denediniz mi?
Sil