Geceleri Uyku Sorunu Yaşayanlara Sağlıklı Uyku İçin 5 Önemli Tavsiye - KURGU GÜCÜ | Bilginin İnternetteki Adresi

Son Konular

12 Eylül 2020 Cumartesi

Geceleri Uyku Sorunu Yaşayanlara Sağlıklı Uyku İçin 5 Önemli Tavsiye

Geceleri Uyku Sorunu Yaşayanlara Sağlıklı Uyku İçin 5 Önemli Tavsiye
Geceleri Uyku Sorunu Yaşayanlara Sağlıklı Uyku İçin 5 Önemli Tavsiye

Günlük hayat içerisinde elbette ki uyku sorunu yaşayan binlerce insan var ve bu uyku problemi nedeniyle de günlük yaşantılarda bazı aksaklıklar karşımıza çıkıyor. Peki sağlık uyku için ne yapmalıyım? diyorsanız, gelin sizlerle kendi fikirlerimi ve tavsiyelerimi paylaşayım.

Uyku, her insanoğlunun hatta hayvanlarında da dahil olmak üzere en önemli yaşamsal işlevi diyebiliriz. İnsanlar uykusuz elbette uzun bir süre durulabilse de bu insanda yorgunluk ve daha da arttırıldığında ölüme kadar sebep olabiliyor. İnsan vücudunun dinlenebilmesi adına elbette uyumak en önemli besin diyebiliriz. Tabi bu şu demek olmuyor; ne çok uyuyacaksın ne de az uyuyacaksın. Dengeli uyku her zaman insanı zinde tutar. Kaliteli uyku için yapılması gerekenler neler olduğunu kısaca özetleyelim.

Küçük çocukların günde ortalama 10 saat uyuması gerekirken, yetişkin bir birey için sağlıklı uyku adına 5 saatlik bir zaman idealdir. Çok uyuyan bir insan kalktığında her zaman sersem gibi olur. Bu nedenle de çok uyumak yerine dengeli uyumak daha iyi bir tercih olacaktır. Gece gördüğünüz rüyaları sabah kalktığınızda hatırlamıyorsanız buraya tıklayın.

Geceleri Uyku Sorunu Yaşayanlara Sağlıklı Uyku İçin 5 Önemli Tavsiye

Uyku Sorunu İçin Papatya Çayı

Öncelikle bir çok yerde iyi bir uyku için ne içmeli diye sorular görmüştüm. Şimdi buna bir açıklık getirirsek genel olarak, bitkisel yöntemler tercih ediliyor. Özellikle papatya çayı rahatlatıcı özelliğinden dolayı en çok tercih edilenlerden bir tanesi.

Bakınız = Boğaz Ağrısına İyi Gelen Ve Evde Yapılabilen %100 Bitkisel Çözümler

Uyku Sorunu İçin Alkol Kullanmayın!

Bunun dışında alkol içerek uyku yöntemi de çok konuşulan durumlardan bir tanesi olsa da hiç de tavsiye edeceğim bir yöntem değildir. Çünkü alkol ile evet belki uykuya dalma evresi çok kısa oluyor fakat uyku arasında sık sık uyanma ve sabah kalktığınızda sanki dünyalarca iş yapmışsınız gibi yorgun kalma sıkıntısı oluyor. Bu nedenle kesinlikle bu yöntemi denemeyin.

Uyku Sorunun İçin Lavanta Yağı Kullanın

Uyku sorunu yaşayanların mutlaka ve mutlaka kullanması gerektiğini düşündüğüm uyku sorununa bitkisel çözüm olarak gördüğüm lavanta yağıdır. Lavanta yağının oldukça uyku getiren bir özelliği olmasından dolayı sağlıklı uyku uyumak için tercih edilmesini tavsiye ederim. Çünkü bunu kendimin de kullanıp deneyimlediğim için kesin çözüm diyebilirim.

Bakınız = Kafein Oranı En Yüksek İçecekler Arasında İlk 10 Gıda Maddesi

Uyku Sorunu İçin Duş ve Müzik

Olur da diğer seçenekler bir işe yaramadı derseniz, o zaman gidin banyoya sıcak bir duş alın ve vücudunuzu genleştirip rahatlatın. Daha sonra ise yatağınıza geçip, sadece ruhunuzu dinlendirecek bir fon müziği tadında bir müzik açın ve gözlerini kapatın. İşte çok kısa zaman içinde rahatlayıp uykuya dalacaksınız. Yani kısaca uyku getiren şeyler arasına bu iki durumu ekleyebiliriz.


Sağlıklı Uyku İçin Dua Okuyun

En anlamlı ve en kalıcı çözümü sona sakladım diyebilirim. Aslında bunu en başında yaparsanız diğerlerinin hiçbir anlamı olmayacak. Çünkü her şeyin dua ile gerçekleşeceğine inanırım. Tabi bunu sadece okudum uyuyayım diye değil de gönülden isteyerek yapın. 3 İhlas Suresi, 1 Fatiha Suresi okuyup, gözlerinizi kapatın. 5 dakika içinde uykuya dalacaksınız. Koyun saymaktan daha güzel bir yoldur. Bu konu hakkında başımdan geçen bir olayı anlatıp pekiştirmek isterim. Henüz 15-16 yaşlarındayken bir gün arkadaşım bana bugün bizde kal, pes, yüzüklerin efendisi falan oynarız demişti. Ben de olur dedim ve arkadaşımda kaldım. Daha sonra oyunlarımızı oynadık falan artık uyku vakti gelmişti,.Çünkü yarın okul vardı. Her neyse karşılıklı yataklara yattığımızda, benim hiç uykum yok, nasıl uyuyacağım bilmiyorum demiştim. Arkadaş, benim uykumun gelmediği zaman 3 İhlas Suresi, 1 de Fatiha Suresi okuyarak çok rahat bir şekilde uykuya dalıyorum dedi. Ben de bir süre bekledim fakat uyuyamayacağımı anladım ve arkadaşımın dediğini yaptım. Dualara okuduktan kısa bir süre sonra uykuya dalmışım. Şunu unutmayın; her şey Allah'tandır. O nedenle dua edin.

Bakınız = Kanamalarda İlk Yardım Nasıl Yapılmalıdır? Kanama Çeşitleri Nelerdir?

Bitkisel uyku ilacı olduğunu elbette biliyoruz fakat her ne kadar bitkisel de olsa ilaç kullanımını özellikle uyku için pek tavsiye etmiyorum. Olabildiğince doğal yollarla uyumak vücudunuz için daha sağlıklı bir yöntem olacaktır. Son olarak şunu da unutmayın; Her şey beyinde bitiyor. Beyninize hükmetmeyi başardığınız anda uyku bozuklukları adına hiçbir şey kalmayacağından emin olabilirsiniz. Yani uyuyamıyorum diye diye bunu psikolojik sorun haline getirip beyinizin sizi ele geçirmesine izin vermeyin. Şunu da belirtmeliyim ki, çok ciddi uykusuzluk durumlarında doktora başvurmanızı öneriyorum.

İlgili Konular
1- Zayıflamak İsteyenlere Haftada 1 Kilo Verdiren Program
2- Evlilik Hayatınızda Uygulanması Gereken Altın Tavsiyeler
3- Boş Zamanlarda Hobi Olarak Yapılacak En Muhteşem 8 Aktivite
4- Nesli Tükendiğine Sevineceğiniz 10 Ürkütücü Hayvan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bilgi Paylaştıkça Çoğalır. Sende Yorumunu Yap, Bilgini ve Fikrini Paylaş. Yapacağınız her yorumdan yorumu yapan kişinin sorumlu olduğunu bilerek yorum yapınız.

NOT: Yorumlarınız Onaydan Geçerek Yayınlanmaktadır!

Her gün Film incelemeleri, SEO ipuçları, Teknoloji ve bilim gibi daha birçok konuda bilgi sunduğumuz Kurgu Gücü sosyal medya hesaplarını takip ederek sitemiz üzerinde paylaşılan bütün bilgilerden daha hızlı haberdar olabilirsiniz. Sosyal medya adreslerimiz: Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin, Pinterest..